Тема: Роль води у природі. Кругообіг води.
23.01.2010 19:43
Тема: Роль води у природі. Кругообіг води.
Ти не маєш ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе не опишеш, тобою насолоджуються, не розуміючи, що ти таке. Ти непросто необхідна для житя, ти й є житя.
Антуан деСент - Екзюпері
Мета: розширити знання учнів про воду, її значення для всього живого, визначити її властивості, продовжити формувати в учнів уявлення про кругообіг води в природі, вміння спостерігати й робити висновки.
Обладнання: модель "Кругообіг води в природі ", глобус, фізична карта "Світу", посуд (колба, три склянки ), спиртівка, кольоровий папір, сіль, цукор, крейда, пісок, серветка, термос з кубіками льоду.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку :
1. організаційний момент;
2. мотивація учбової діяльності;
3. актуалізація опорних знань;
• наведіть приклади абєктів живої та неживої природи?
• перелічити основні ознаки живої природи?
• головні умови існування житя на Землі ?
• довести, що всі об"єкти природи ( живої та неживої) перебувають у тісному взаємозв"язку ?
4. вивчення нового матеріалу.
Вчитель разом з учнями виявляє роль води в виненкненні житя на Землі, про значення води. (думка учнів)
Разом з учнями вчитель складає схему "Від чого залежить життя людини" :
Скільки людина може обійтися без ...? повітря: 1 – 10 хвилин
їжі: 40 днів
світла: кілька років
тепла: від кількох днів до кількох місяців
води: 1 – 3 доби
Далі діти розподіляють отримані данні за значенням для людини:
1місце – повітря.
2місце – вода.
3місце – їжа,
4місце – тепло,
5місце – світло.
Висновок: Вода має важливе значення для життя людини та в цілому планети.
Вчитель : Якщо поглянути на фізичний глобус, то ми бачимо, що серед кольорів на ньому переважає блакитний. Що це означає ?
(Відповідь учнів)
Вчитель : Вода є скрізь: у складі живих істот, у повітрі, під землею. Гігантські накопичення води знаходяться на полюсах ( На яких полюсах ?)
Що таке вода ?
Які вона має властивості?
Чому на планеті вода не вичерпується ?
Відповіді на ці питання ви отримуєте сьогодні на уроці.
Вчитель: які уявлення у вас викликає слово вада ?
Вчитель : таким чином : 1. Вода має свої властивості
2. Вода є в природі
3. Вода використовується
Які властивості має вода?
Вчитель разом з учнями проводить досліди, учні спостерігають, роблять висновки, результати фіксують у зошити у вигляді таблиці ( практична №6) .
Номер демонстрування Що спостерігали ? Висновок.
За резулитатами роботи учні виявляють що :
• вода без кольору;
• прозора;
• немає форми;
• без смаку;
• розчинник;
• при t0 1000 C вода кипить;
• конденсується;
• буває в трьох станах речовини.
Хвилинка відпочинку:
• Біжить, біжить – не вибіжить, тече, тече – не витиче. (річка)
• Текло, текло – та й лягло під скло. (Вода і лід)
• Коли нема – мене чекають, коли прийду – усі тікають. (дощ)
Вчитель пропонує послухати казку " Про чарівну краплинку"
“ Про чарівну краплину “
Була собі краплинка. Вона жила високо в небі на хмаринці. Була вона там не одна, а зі своїми сестричками. І кожна з них швидко росла одного дня краплинки не втримались на хмаринці і дощиком
впали на землю, у річку, струмок, на листячко. Хмарка зникла. Дощик перестав, засяяло сонечко. Краплинки нагрілися і стали легенькими, перетворилися в невидиму пару й піднялися знову вгору.
А там холодно! Стали вони одна до одної тулитися, щоб було тепліше і знову утворили хмарку, а сонечко все світило та світило, і краплинки змушені були піднятися вгору. Хмарка все росла. Стала вона такою важкою, що не втрималися краплинки на ній знову і впали на землю рясним дощем. Чарівна краплинка не любить сидіти на одному місці. Вона завжди рухнеться знизу вгору, і згори вниз
ПИТАННЯ
• Звідки краплинка впала на землю?
• Чому вона не залишилась на землі?
• Що сталося з краплинкою високо в небі?
• Чому вона знову впала на землю?
• А як рухалася краплинка?
Від того, що рух краплинки здійснюється у вигляді кола, це і є кругообіг води
схема кругообігу води ( малий і великий кругообіг води) компютерна підтримка.
Закріплення знань: вірш
1 Яке значення має вода на Землі?
2 Властивості води?
3 Чому вода на Землі не зникає?
Домашне завдання:
1 првктична робота № 7 нанести на контурну карту водні обєкти України
2 повідомлення про охорону вод