Заповіді Ольги Іллівни Гравс переможця конкурсу "Учитель року 2010"
15.02.2014 21:24
Учитель року – 2010» у номінації «Географія», учителя Мукачівської ЗОШ І-ІІІ ст. №11 Мукачівської міської ради ГРАВС ОЛЬГИ ІЛЛІВНИ.
Методика викладання Ольги Іллівни, яка базується на таких принципах:
- для того щоб навчити дітей, потрібно викликати в них інтерес до предмету;
- будь-які дії учнів потрібно глибоко мотивувати, усі знання повинні мати практичне застосування;
- найкращі приклади взяті з життя;
- основа успішного навчання - системна робота вчителя;
- найкращим є той метод, який подобається учням;
- не шукати винних, а шукати розв'язання проблеми;
- тримати себе не просто в рамках, а неодмінно в оптимістичних рамках.
Не руйнувати своє життя власним песимізмом;
- кожний свій робочий день, на кожному своєму уроці мислити позитивно.
Вчителька ознайомила всіх з основними педагогічними правилами:
- вимагати від учнів тільки те, що знаєш і робиш сама;
- пам'ятати, що не помиляється тільки той, хто нічого не робить;
- стимулювати до творчої діяльності;
- не забувати, що учень має право на власну думку;
- бути об'єктивною;
- підвищувати свою професійну майстерність;
- любити і поважати дітей.
Практична складова питання була реалізована вчителем у вигляді «майстер-класу», факультативного заняття«Формування критичного мислення в умовах модульно-розвивальної системи навчання. Заняття з реалізації змістового блоку «Північна Америка» (7-11 кл.)», де Ольга Іллівна, під час заняття, вміло створювала атмосферу співпраці між учнями різної вікової категорії, зацікавлювала, знаходила індивідуальний підхід до кожного школяра. Її аудиторія – це маленька держава зі своїми вимогами, правилами і знаннями, де учні вчаться, живуть і працюють за законами пізнання.
Вона вчила їх не тільки географії, але й більшому – мудрості життя.
Виступ доцента кафедри методики викладання природничо-математичних дисциплін, кандидата фізико-математичних наук ХИМИНЕЦЬ ОЛЬГИ ВОЛОДИМИРІВНИ прозвучав в контексті заявленої теми семінару, а саме: «Шляхи формування критичного мислення в школярів», що посприяло висвітленню теми семінару в науково-теоретичному аспекті, перш за все було дано визначення, що таке критичне мислення – це «вміле відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження, оскільки воно:
а) ґрунтується на критеріях;
б) самокорегуюче;
в) направлене до контексту.
Основними аспектами доповіді можна назвати:
- Поняття «критичне мислення»з різних точок зору
- Чому необхідно вчити мислити критично
- Люди, які володіють критичним мисленням володіють такимиголовними характеристиками:
- вони чесні самі з собою;
- вони перемагають сумніви;
- вони ставлять запитання;
- вони засновують судження на доказах;
- вони шукають зв'язки між предметами;
- вони інтелектуально незалежні;
- ними не можна маніпулювати.
- Критично мисляча людина вміє:
- визначати проблему;
- перевіряти отриману інформацію;
- визначати наявність підтексту в інформації;
- враховувати альтернативні точки зору;
- синтезувати отримані знання;
- робити висновки та приймати оптимальні рішення.
Основна увага доповідача була зосереджена на питанні:
«Шляхи формування критичного мислення у школярів»:
1. Вчимо думати і читати критично;
2. Вчимо майстерності ставити питання;
3. Вчимо працювати з різними джерелами інформації;
4.Формуємо уміння учнів конструювати аргументовані висловлювання;
5. Опанування школярами уміннями і навичками дискусії і дебатів;